ماه مبارک رمضان به روزهای پایانی رسیده و مهمانی خداوند قرار است با عید همبستگی و همدلی امت مسلمان ایران اسلامی و جهان اسلام به پایان برسد.

عید فطر

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از نهادها و ارگان‌های فرهنگی در آستانه عید سعید فطر برنامه‌های متنوعی را برای پایتخت نشینان تدارک می‌بینند تا مردم روز عید را به شادی و جشن سپری کنند. یکی از این نهادها، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که امسال جشن‌های عید سعید فطر در پایتخت را از ۵ شب انتهایی‌ماه مبارک رمضان با شعار «عید بندگی و همبستگی» برگزار کرده و این جشن‌ها تا پایان تعطیلات عید فطر ادامه خواهند داشت.

این جشن‌ها به‌صورت ویژه و محوری در ۴ نقطه از شهر ازجمله در فرهنگسرای خاوران در جنوب شرق تهران و بوستان لاله در مرکز تهران که در طول ایام‌ماه مبارک رمضان نیز میزبان شهروندان پایتخت بودند و همچنین در بوستان ملت در شمال تهران و ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در جنوب تهران برگزار می‌شود.

جشن‌های بزرگ دیگری هم در بوستان‌های نهج البلاغه، پلیس، سمیه و باغ موزه قصر به‌ترتیب در مناطق ۲، ۴، ۱۴ و ۷ با برپایی استیج‌های شاد فرهنگی و هنری و با حضور هنرمندان، خوانندگان، مداحان و شاعران مطرح کشور برپا می‌شود. همچنین ویژه برنامه‌های شاد و غرفه‌های مخصوص کودکان، مراسم تقدیر از روزه اولی‌ها و فضای بازی‌های کودکانه در کنار آن برپا خواهد شد.

برنامه‌های روز عید سعید فطر نیز با پویش محوری #نماز_بیعت در محل مصلای تهران قبل و بعد از برپایی نماز عید فطر برگزار می‌شود. این برنامه‌ها شامل برپایی استیج‌های جشن و برپایی پردیس‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های هنری مثل اجرای سرود روزه اولی‌ها با حضور هنرمندان، ورزشکاران، مادحین و... است و همراه با برپایی موکب‌های پذیرایی از نمازگزاران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در این روز برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان شامل جشن‌های عبادت ویژه روزه اولی‌ها، استقرار اقلام ورزشی و بازی‌های کودکانه و همچنین اهدای عیدی به کودکان درنظر گرفته شده است.

اجرای مراسم نورافشانی هر شب در محل جشن‌های عید سعید فطر و به‌ویژه در شب عید سعید فطر در نقاط محوری تهران و پذیرایی از شهروندان با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در معابر اصلی و در روز عید از دیگر برنامه‌های عید بندگی و همبستگی در پایتخت است.

علاوه بر اینها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در روز عید فطر چهار تماشاخانه‌ سیار را ویژه کودکان و نوجوانان در داخل و اطراف مصلای بزرگ تهران راه‌اندازی خواهد کرد.

«درِ ورودی چهار خیابان چهارم»، «حد فاصل بین درهای ۱۹ و ۲۰»، «خیابان بهشتی، تقاطع علی‌اکبری» و «خیابان خرمشهر، تقاطع عشقیار» محل‌های استقرار این چهار تماشاخانه است. پرده‌خوانی، شعرخوانی گروهی، سرودخوانی، اجرای نمایش، برگزاری مسابقه، بازی و سرگرمی، اجرای نمایش «هناس» و... ازجمله برنامه‌هایی است که کانون برای روزه اولی‌ها و خانواده‌ها تدارک دیده است. این برنامه‌ها از ساعت ۶ تا ۹ صبح روز عید سعید فطر در تهران روی تماشاخانه سیار کانون اجرا می‌شود.

کد خبر 843136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha